تعمیر قطعات خودرو و نگهداری اتومبیل

امروزه خودرو به یکی از اساسی ترین وسایل زندگی تبدیل شده است و بدلیل کمبود وقت و داشتن عجله، بیشترین استفاده را از اتومبیل و خودرو داریم و به همین دلیل، اتومبیل شما نیاز بیشتری به توجه و رسیدگی دارد و لازم است برای جلوگیری از خرابی و ایرادات فنی و قطعات خودرو، سرویس دوره ای برای اتومبیل انجام شود تا در زمانی که نیاز اساسی به ماشین دارید، شمارا تنها نگذارد و خراب نشود. از این رو می توانید از خدمات سیار اتومبیل در محل آسایش گستر استفاده کنید و از تعمیرکاران سیار حرفه ای این شرکت برای تعمیر خودرو و سرویس دوره ای اتومبیل بهره ببرید.

 

تعویض روغن و فیلتر خودرو

روغن موتور خودرو نقش اساسی در اتومبیل دارد و حتما از روغن موتور با کیفیت برای خودرو استفاده کنید، و سعی شود که تعویض روغن را به صورت دوره ای و در زمان مناسب انجام دهید زیرا در صورت کارکرد زیاد و طولانی مدت باعث از دست رفتن کیفیت روغن موتور و در ادامه آسیب دیدگی و خرابی موتور و قطعات خودرو می شود. بنابر این زمان مناسب تعویض روغن را فراموش نکنید. در ضمن می توانید از خدمات تعویض روغن سیار در محل آسایش گستر استفاده کنید و بدون اتلاف و سرگردان شدن در شهر و ترافیک شهری، تعویض روغن خودرو در محل و منزل خودتان انجام شود.

 

بررسی لاستیک و چرخ ها خودرو

سالمی، فرسوده نشدگی و مقدار باد لاستیک و بالانس بودن چرخ ها بسیار مهم می باشد بنابر این قبل از هر سفر، شرایط لاستیک خودرو را حتما بررسی کنید زیرا می تواند باعث اتفاقات زیادی شود. لاستیک خودرو باید آج مناسب داشته باشد و از تاریخ انقضای آن نگذشته باشد و دچار ترک نشده باشد. برای برسی بدون دردسر شرایط لاستیک خودرو و تنظیم باد لاستیک اتومبیل می توانید از خدمت تعویض لاستیک و پنچرگیری سیار خودرو آسایش گستر شیراز استفاده کنید، که در هر زمان و هر مکان در خدمت شما هستند.

 

تعمیرات خورد و بررسی اگزوز و دود اگزوز

از رنگ و نوع دود خارج شده از اگزوز میتوان تشخیص داد که موتور خودرو چطور کار می کند، سالم است یا ایرادی دارد و نیاز به تعمیر است. تعمیرکاران حرفه ای اتومبیل با دیدن رنگ دود خارج شده از اگزوز سریع ایراد خودرو را تشخیص می دهند. به طور مثال:

 اگر دود سفید همراه با بخار آب از اگزوز خارج شود، نشاندهنده آب روغن قاطی کردن موتور خورو است و نیاز به تعویض واشر سرسیلندر می باشد.

خارج شدن دود آبی از اگزوز خودرو نشان دهنده خطر و ایراد شدید موتور اتومبیل است و مشخص می کند که موتور خودرو به روغن سوزی افتاده است و خیلی سریع باید تعمیر شود و الا خسارت بسیار زیادی به بار می آورد.

خارج شدن دود خاکستری هم نشاندهنده این است که آب یا روغن وارد قسمت احتراق شده و نیاز به رسیدگی و تعمیر می باشد.

خروج دود غلیظ و سیاه از اگزوز هم علامت این است که سنسور اکسیژن به خوبی عمل نمی کند و ایراد فنی پیدا کرده است، به همین دلیل ترکیب هوا و سوخت به خوبی شکل نمیگیرد و علاوه بر ایجاد مشکل و نیاز به تعمیر، باعث آلودگی هوا هم می شود.

 

تعمیر و رسیدگی به خودرو: کولر ماشین

برای کارکرد بهتر و طول عمر بیشتر کولر ماشین لازم است که هر چند وقت یک بار مثلا هر ماه، کولر ماشین برای چند دقیقه روشن باشد و کار کند، حتی در فصل زمستان و الی عدم استفاده طولانی از کولر ماشین باعث کاهش کیفیت کارامدی و خرابی آن می شود.

نشت روغن و آب از خودرو

خودرو شما می تواند دچار ریزش و نشت آب ، روغن و بنزین شود که برای هر کدام می تواند دلایل مختلفی وجود داشته باشد و بسیار هم اساسی و مهم است زیرا بعضی از این دلایل می تواند خطر جانی برای سرنشینان ایجاد کند. بنابر این حتما خوردرو را به دست مکانیک بسپارید که این موارد را چک و بررسی کند تا نشتی های ایجاد شده را برطرف و تعمیر کند. در صورت لزوم می توانید از تعمیرکار و مکانیک سیار خودرو هم استفاده کنید.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.