10 کاربرد جالب پوست سیر و پیاز

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

10  کاربرد جالب پوست سیر و پیاز برای خانم های خانه دار

 

خواص سیر و پیاز دیگر نیازی به گفتن ندارد چون کم و بیش همه ما با آنها آشنا هستیم، اما در مورد خواص پوست سیر و پیاز اطلاع چندانی نداریم و خیلی ها نمی دانند که پوست این سبزیجات چقدر می تواند مفید و پر کاربرد باشد.

در تمام دنیا، سیر و پیاز جزء پر کاربردترین سبزیجات در تهیه  و پخت غذا هستند، اما پوست آنها اغلب دور ریخته می شود و استفاده ای ازش نمی شود. دلیل این اتفاق عدم آگاهی از خواص پوست سیر و پیاز می باشد. در اغلب میوه ها و سبزیجات، پوست آنه خاصیت زیادی دارند و برای سیر و پیاز هم به همین شکل است. پوست خارجی کاغذی شکل سیر و پیاز سرشار از ویتامین های مختلف مثل ویتامین E,C,A می باشد و خواص آنتی اکسیدانی و آنتی بیوتیکی دارد. پوست سیر آنتی اکسیدان فنیل پروپانوئید داشته که برای محافظت از قلب، جلوگیری از پیری، افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون بسیار مفید است. در ادامه این بخش از مطالب آموزشی آسایش گستر به خواص پوست سیر و پیاز می پردازیم.

10 استفاده حالب از پوست پیاز و سیر:

 

افزودن مواد مغذی عالی به سوپ و خورشت:

در هنگام پخت سوپ و یا خورشت ، پوست سیر و پیاز را به مواد اولیه اضافه کنید و در نهایت این پوست کاغذی را جدا کنید. از این طریق خواص عالی این ماده به غذا منتقل می شود.

برشته شدن بهتر سیر با نکندن پوست آن:

وقتی که سیر را کبابی می کنید، پوستش را نکنید. این لایه محافظتی، سیر را نرم نگه می دارد و مواد مغذی بیشتری به آن اضافه می کند.

برنج مغذی تر با اضافه کردن پوست پیاز :

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز اضافه کنید تا ویتامین های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج با هم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

کاربرد پوست پیاز برای پختن نان:

یک قاشق چایخوری پوست پودر شده پیاز را به خمیر نان خانگی اضافه کنید تا طعمی ملایم و مواد مغذی بیشتری به آن بدهید.

پوست پیاز گرفتگی ماهیچه را التیام می دهد:

پوست پیاز را 10 تا 20 دقیقه بجوشانید تا یک دم کرده تهیه کنید. محلول را صاف کنید و قبل از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه ها بهتر شود.

دم کرده پوست پیاز خواب آور است:

به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته ، اجازه دهید برای 15 دقیقه همانطور بماند. چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

پوست سیر و پیاز به کود مواد مغذی اضافه می کند:

پوست سیر و پیاز راه خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به کود است که می تواند رشد گیاهان تان را سرعت ببخشد.

رنگ کردن تخم مرغ رنگی ، پشم و پارچه با پوست پیاز :

از پوست پیاز قرمز برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید. همچنین می توانید از پوست قرمز یا قهوه ای برای رنگ کردن پارچه و پشم استفاده کنید.

کاربرد پوست پیاز برای رنگ مو:

پوست پیاز به مو رنگ زیبای قهوه ای طلایی می دهد. خیلی راحت پوست پیاز را به ظرف آب اضافه کنید و 30 تا 60 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید یک شب خنک شود و آب را صاف کرده و روی موی تمیز بریزید. اجازه دهید 30 دقیقه روی مو بماند ، سپس آب بکشید.

پوست سیر و پیاز خارش پوست را کاهش می دهد:

خاصیت ضد قارچی پوست سیر و پیاز، باعث تاثیر آن ها بر کاهش مشکلات خارش پوست ، مانند خارش پای ورزشکاران می شود.

نمی توانید در حال حاضر از آن ها استفاده کنید؟ پس آن ها را فریز کنید ؛ به این روش که به راحتی آن ها را داخل پلاستیک یا ظرف فریزر بگذارید و فریز کنید تا بعدا از آن ها استفاده کنید.

 

شرکت خدماتی آسایش گستر با گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane مریم 1/7/1400
پوست پیاز و سیرو خشک کنید داخل کوکو سیب زمینی بزنید عالی میشه.داخل املت هم عالیه.کلا خیلی عطر خوبی به همه غذاها میدت