نحوه پاک کردن لکه های قدیمی از لباس

# نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

نحوه پاک کردن لکه های قدیمی از لباس طبق نظر کارگروه نظافتی آسایش گستر شیراز

 

حتما پیش آمده که لکه های کهنه روی لباس باعث می شود تا دیگر نتوانید از آن لباس استفاده کنید باید گفت که از روش درستی برای تمیزکردنش استفاده نکردید.

چگونه از شر لکه های کهنه لباس خلاص شویم؟

لباس های ما در معرض تماس با مواد مختلفی هستند که این مواد لکه هایی را روی لباس ها ایجاد می کنند . اگر پس از ایجاد لکه بر روی لباس اقدام به شستن آن کنید به راحتی لکه ها پاک و تمیز می شوند.

لکه های کهنه لباس را چگونه از بین ببریم؟

پاک کردن همه لکه های کهنه با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه های کهنه جوش شیرین بسیار موثر است. چهار قاشق جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه آب ولرم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد سپس این خمیر را با یک برس کوچک روی لکه بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. اکنون خمیر خشک شده را جدا کنید و لباس را بشویید.

لکه های کهنه لباس را با جوش شیرین پاک کنید

پاک کردن لکه های کهنه لباس

نحوه پاک کردن لکه هایی که ثابت شده و کهنه هستند و با هیچ مواد شوینده ای پاک نمیشود این است که :دو قاشق غذا خوری پودر لباسشویی ، سه قاشق غذا خوری سرکه و یک لیتر آب گرم را با هم مخلوط می کنیم و لکه را با آن شستشو می دهیم.

استفاده از پرکربنات سدیم برای پاک کردن لکه های کهنه لباس

محصولات زیادی در بازار به عنوان لکه بر اکسیژنه یا سفید کننده اکسیژنه وجود دارند که می توانید آنها را از فروشگاه های لوازم بهداشتی تهیه کنید. انواع پودری این محصولات را که حاوی کربنات پتاسیم و پرکربنات سدیم با درصد بالا هستند انتخاب کنید.

ظرف مناسبی با توجه به اندازه لباس یا ملحفه و... انتخاب کنید و این ظرف را با آب گرم پر کنید زیرا سفید کننده های اکسیژنه نیاز به آب داغ دارند تا عمل کنند. اندازه کافی آب بریزید تا لباس کاملا داخل آب غوطه ور شود.

نحوه برطرف کردن لکه های کهنه لباس

هر نوع از محصولات لکه بربه علت ترکیبات مختلف دستور خاصی برای استفاده دارند پس قبل از استفاده این دستورالعمل را به دقت بخوانید. سپس مقدار مناسب از ماده را داخل آب گرم بریزید و هم بزنید تا سریع تر حل شود.

قسمتی از لباس را که لک شده است داخل محلول بزنید و سی دقیقه لباس در آن بگذارید.اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید 5 تا 6 ساعت لباس را داخل محلول نگه دارید .

به منظور کاهش نیافتن فعالیت ماده شیمیایی سفید کننده در اثر خنک شدن تدریجی آب چند وقت یکبار کمی آب داغ به محلول اضافه کنید.

پس از محو شدن کامل لکه لباس را مانند همیشه بشویید و هنگام شستشو نیز کمی از پرکربنات سدیم را هم به آب اضافه کنید تا لکه های کهنه کامل پاک شود. اگر پس از شستن و آبکشی بخش هایی از لکه باقی ماند ، دوباره از محلول سفید کننده اکسیژنه استفاده کنید.

بهترین روش برای رفع لکه های کهنه لباس

پاک کردن انواع لکه های کهنه لباس

تمیز کردن لکه کهنه عرق روی لباس

تمیز کردن لکه کهنه عرق، با پشت قاشق سه قرص بدون روکش آسپرین را پودر کنید و در نصف پیمانه آب ولرم حل کنید و سپس دو تا سه ساعت قسمت لک شده لباس را درون این محلول بگذارید و بعد آن را بشویید.

تمیز کردن لکه های کهنه خون لباس

بهترین ماده برای پاک کردن لکه های کهنه خون ماده ای است که برای ترد کردن گوشت در کبابی ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ساختار پروتئینی را در هم می شکند. یک قاشق از این ماده را با دو قاشق آب مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی لکه بمالید و پنج دقیقه صبر کنید سپس لباس را بشویید واگر تاثیر نداشت دوباره این کار را تکرار کنید و مدت بیشتری صبر کنید.

برای پاک کردن لکه های کهنه خون ، لباس را با آب خیلی سرد خیس کنید و صابون را روی لکه بمالید سپس چند دقیقه صبر کنید و از فاصله زیاد روی لکه آب سرد بریزید و بعد لباس را بشویید.

لکه های کهنه لباس را با این روش تمیز کنید

تمیز کردن لکه های کهنه چمن روی لباس

برای تمیز کردن لکه های کهنه چمن ، مقداری سرکه سفید را درون ظرفی بریزید و سی دقیقه قسمت لک شده لباس را داخل آن خیس دهید. میزان سرکه باید طوری باشد که لک در آن غوطه ور شود. سپس لباس را بشویید و اگر لکه وجود داشت قبل از خشک کردن لباس دوباره همین کارها را انجام دهید.

تمیز کردن لکه های کهنه جوهر روی لباس

برای پاک کردن لکه کهنه جوهر ، یک دستمال کاغذی زیر قسمت لک شده بگذارید و با اسپری موکه حاوی الکل است روی آن اسپری کنید و وقتی که هنوز خیس است لکه را با یک دستمال تمیز و سفید پاک کنید. چندین بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملا پاک شود و بعد لباس را بشویید.

 

شرکت خدماتی آسایش گستر ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.