از بین بردن ومبارزه با سوسک

از بین بردن سوسک ها و مبارزه با آنها

# خدمات سمپاشی منزل 

 # نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

سوسک ها جانوارانی مزاحم تلقی می شوند که میتوانند مشکلات بهداشتی زیادی ایجاد کنند. این حشرات مزاحم معمولا از مواد غذایی شیرین و یا دارای نشاسته تغذیه می کنند و علاقه مند به محیط های گرم هستند و در طول روز در نقاط مختلف از خانه مثل درز و شکاف دیوارپنهان می شوند.

 

گونه های رایج سوسک ها:
سوسک های آمریکایی: این گونه از سوسکها، رایج ترین گونه آنها می باشد که همان سوسک های قهوه ای مایل به قرمز رنگ فاضلابی هستند . طول آنه 2/5 تا 2/7 سانتیمتر بوده و دارای بالهایی بزرگ و رشد یافته هستند. محل زندگی این نوع سوسک  فاضلاب بوده، که برای از بین بردن آنها نیاز است که هم مجاری فاضلاب و هم مسیر تردد آنها سمپاشی بشود.

سوسک های آلمانی:  این دسته از سوسکها جزء ریزترین نوع سوسکهای خانگی محسوب می شوند که اندازه آنها مقداری بين 15-10 ميلي متر بوده و رنگ آنها زرد طلائي و یا قهوه ای مايل به زرد می باشد. اندازه ماده ها تقریبا درشتر بوده و رنگ تیره تری نسبت به نرها دارند و در طول زندگی خودشان که تقریبا 6 ماه طول می کشد می توانند 200 تا 300 تا بچه سوسک تولید کنند. این نوع سوسک بیتر در منازل، رستوران ها و شیرینی پزیها دیده می شود و از بین بردن آنها کاری پیچیده است زیرا نسبت به سم های معمولی مقاوم هستند.

 


سوسک های شرقی: این نوع سوسک اندازه ای حدود 2/5 سانتیمتر داشته و رنگی تیره و مشکی همراه با بالهای کوتاه دارد و شکل و فرم بدن آنها پهن می باشد.

 

اهمیت بهداشتی و مبارزه با سوسک ها
سوسک ها جزء حشرات آلوده ودوستدار کثیفی محسوب می شود. این جانور منفور معمولا از چیزهای آلوده، كثافات و غـذاهای فـاسد، تغذیه می کنند و مقداری از غذایی که خورده را به صورت هضم نشده بر میگرداند و روی غذای خود مدفوع می کند و از دهانش موادی ترشح میکند که بوی نا مطبوعی دارد و باعث آلودگی می شود. سوسکها با آلودگی که دارند بیماریهای مختلف ویروسی و باکتریایی از جمله اسهال، دیسانتری، وبا، تب تیفوئید فلج اطفال را می توانند سبب شوند و باعث حمل تخم كرم های انگلی و نیز واكنش های آلرژیك مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلك و ناراحتی های تنفسی شوند. با توجه به این موارد این جانور می تواند باعث آلودگی محل و خانه شود و از لحاظ بهداشتی بسیار خطرناک باشد که نیاز است برای مقابله با آن حتما کاری انجام شود.


روشهای مبارزه با سوسک:
سوسک ها هم مثل بقیه جانداران براي بقای خود به آب غذا و پناهگاه نیاز دارند. پس می توان با در نظر گرفتن این نیازها با آنها مبارزه کرد.

كاهش منابع غذا :


- قبل از ریختن زباله درون سطل آشغال، زباله و پسماند غذایی درون کیسه نایلونی گذاشته و گره زده شود.

- محکم کردن و گره زدن در کیسه زباله

- عدم نگهداری مواد غذایی خارج از یخچال

- تمیز کردن باقیماند مواد غذایی از روی میز و یا از روی سفره

- تمیز کردن مواد غذایی از روی اجاق گاز بعد از پخت غذا

- نظافت درون کابینت ها

- نظافت کامل و همیشگی آشپزخانه

- تمیز کردن و باکتری زدایی وسایل شستشو ظرفها مثل اسکاج

- تمیز کردن چربیهای موجود در فیلتر هواکش و از روی دیوار آشپزخانه

 


كاهش منابع آب :

- استفاده از درپوش پلمپ برای خروجی فاضلاب کف آشپزخانه

خالی کردن آب زیر گلدانی ها

خشک کردن ظرف ها بعد از شستشو

رفع نشتی لوله ها و جلوگیری از چکه کردن

 


سم پاشی سوسک ها:
آخرین روشی که برای مبارزه با حشرات و سوسک ها استفاده می شود استفاده از سم و سمپاشی است و به دلیل ایجاد مشکلات زیست محیطی، این روش کمتر توسیه می شود. البته در روش های نوین از مواد خوراکی کشنده استفاده می شود که باز بهتر از سموم سنتی می باشد.

هرچند وجود سوسک در محیط پیرامون زندگی ما، باعث مزاحمت و آلودگی است اما استفاده نادرست از سموم می تواند بسیار مضر تر باشد و خطرات فراوانی به همراه داشته باشد. به همین امر انجام سمپاشی حشرات و جانورها را به افراد متخصص و با تجربه بسپارید و در هنگام سمپاشی مراقب تمامی نکات ایمنی و بهداشتی باشید.



امواج فراصوت ( التراسونیک) :
امواج فراصوت، امواجی در ناحیه بالاتر از محدوده شنوایی انسان و در محدوده شنوایی حشرات و جانوران موذی قرار دارند که برای انسان آزار و مزاحمتی ندارد و فقط باعث دور شدن و رانده شدن جانورها از محیط اطراف زندگی ما می شود. این روش هیچگونه آلودگی و خطر زیست محیطی نداشته و اثر گذاری بالایی هم دارد.


خدمات سمپاشی منزل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.