علت استارت نخوردن خودرو و راه حل آن

علت استارت نخوردن خودرو و راه حل آن

 # مطالب آموزشی آسایش گستر

 

علت استارت نخوردن خودرو و راه حل آن
دلایل بسیار زیادی باعث استارد نخوردن خودرو میشود، برای حل این مشکل بهتر است از دلایل ساده تری که ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل باشد شروع کنیم.
علت استاررت نخوردن خودرو چیست؟
دلیل استارت نخوردن ماشین چیست؟
احتمالا برای خیلی از ما اتفاق افتاده است که که بعد از چرخاندن سوییچ ماشینمان استارت نخورده باشد. به طور معمول همه در ابتدا فکر میکنند که مشکل از باتری خودرو است و قبل از همه چیز باتری ماشین را چک میکند، در صورتی که ممکن است مشکل استارت نخودن دلیلی غیر از باتری داشته باشد.
با ما همراه باشید تا اگر این اتفاق برای شما افتاد راه حل ها و دلایل این مشکل را به شما بگوییم.

استارت نخوردن ماشین چه دلایلی دارد
مهم ترین دلایل استارت نخوردن خودرو
در صورتی که خودروشما استارت نخورد میتوان دلایل بسیاری برای این اتفاق پیدا کرد اما بهتر این است که از دلایل کوچک تر شروع کنیم و آنها را چک نماییم با دلیل اصلی را پیدا کنیم.
اولین دلایل عبارتند از:
باتری شما خراب شده است
باتری شما خالی شده است
باتری تمام شده است
سوییچ قططع شده است
سیم کشی استارت دچار مشکل شده است
استارت خراب شده
خراب شدن سیم کشی و اتصالات
موتور خودرو قفل شده است


در صورت استارت نخوردن خودرو چه کنیم؟
یاتاقان های میل لنگ یا شاتون ها چسبیده، دنده استارت شکسته و رفتن آن در فلایویل میتوانند باعث استارت نخوردن ماشین شما بشود.
در گاهی موارد هم استارت نخوردن در خودرو های اتوماتیک میتواند به دلیل خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک باشد.
در صورتی که ازبه سالم بودن باتری شک دارید میتوانید ازولت متر استفاده کنید و در صورت موجود نبودن این وسیله میتوانیر با روشن کردن چراغ جلو ماشین و نور بالا زدن از سالم بودن یا نبودن باتری ماشین اطمینان حاصل کنید، در صورتی که چراغ کار کرد باتری شما سالم است.
در صورتی که به خراب شدن سیم کشی استارت شک دارید اگر لحظه چرخاندن سوییچ چراغ های پشت آمپر روشن شوند و صدایی خفیف میشنوی پس مشکل از این بخش نیز نیست.
در صورتی که گمان میکنید استارت نخوردن خودرو بر اثر خرابی موتور استارتر یا سیم کشی استارتر باشدباید استارت بزنید و در صورتی که چراغ های پشت آمپر یک لحظه روشن شدند و صدای تق شنیدید پس گمانتان درست بوده است.

همه چیز در باره استارت نخوردن خودرو
در صورتی که مشکل از استارتر و یا اتصالات پشت استارتر باشد، فقط صدای تق شنیده میشود و چراغ های آمپر خاموش یا ضعبف نمیشوند.
در بسیاری از موارد دلیل استارت نخوردن خراب بودن باتری است که با شارژ باتری و یا تعویض آن مشکل حل میشود.
در صورتی که استارتر،باتری و سیم کشی ماشین همه سالم بودند و مشکلی نداشتند این امکان وجود دارد که موتور ماشین قفل کرده باشد.
برای اینکه از این موضوع مطمئن بشوید که ایا موتور ماشین قفل کرده است یا نه باید ماشین را در دنده 5 بگذارید و سپس خودرو را حل بدهید، اگر ماشین حرکت کرد که به این معنیست که موتور قفل نیست و در صورتی که حرکت نکرد به این معنیست که موتور قفل کرده است.اما این کار فقط برای ماشین های دنده ای کاربرد دارد و در ماشین های اتومات نمیتوان این کار را انجام داد.
گیربکس های اتوماتیک به این شکل هستند که اگر دنده روی آر و دی باشد خودرو استارت نمیخورد. و اگر سلکتور گیربکس خراب شده باشد پیغام حالت گیربکس به درستی به کامپیوتر خودرو نمیرسد و ماشین استارت نمیخورد.


علت های قفل شدن موتور
جمع شدن آب بسیار زیاد در سر پیستون ها و محفظه احتراق که به دلیل سوختن واشر سر سیلندر است.
چسبیدگی و شکستگی یاتاقان ها و یاتاقان های شاطون ها
شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل


راه حل استارت نخوردن خودرو
رفع مشکل قفل شدن موتور
در صورتی که جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق علت قفل شدن موتور باشد، شمع ها را باز کنید و استارت بزنید، آب سر پیستون خارج میشود و موتور آزاد می شود.
اگر شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها دلیل قفل شدن موتور باشد از نظر فنی پیچیده است و باید برای تشخیص به کارشناس خبره و تعمیرکار مراجعه کنید
اگردلیل قفل شدن موتور خودرو، استارتر آن باشد، استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت 5 قرار بدهید، سعی کنید ماشین را هل بدهید و حرکت دهید . اگربعد از باز کردن استارتر، نتوانید در دنده 5 ماشین را هل دهید، علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است.

مشکلات الکتریکی استارت نخوردن خودرو
فیوز ها را چک کنید:
این امکان وجود دارد که دلیل استارت نخوردن خودرو فیوز خودرو باشد که میشود با اصلاح نمودن مشکلات فیوز این مشکل را حل کنید.
چگونه مشکل استارت نخوردن خودرو را برطرف سازیم
استارت نخوردن خودرو به علت باطری از کار افتاده
استارت نخوردن خودرو به دلیل باطری فرسوده
گاهی اوقات استارت نخوردن ماشین به دلیل خوردگی باتری است. اگر از باتری ماشین زمان زیادی استفاده کرده باشید بعد از مدتی باتری فرسوده میشود و باعث قطع شدن ارتباط باتری با بقیه قطعات خودرو میشود. با تعویض باتری میتوان این ایراد را برطرف کرد.


سوئیچ بد از دلایل استارت نخوردن خودرو
برای مطمئن شدن ازسالم بودن سوییچ، سوییچ را بچرخانید نه در حد استارت زدن در همین حد که چراغ های پشت کیلومتر روشن شونداگر باتری سالم باشد اما چراغ های کیلومتر روشن نشوند علت آن خرابی سوییچ است.
در صورتی که سوئیچ موتور سالم باشد سوئیچ را برای استارت کامل بچرخانید در این حالت در اکثر خودروها چراغ های هشداردهنده خاموش میشوند.


استارت نخوردن ماشین به علت اتصالات معیوب استارت
از دیگر علل استارت نخوردن خودرو ، اتصالات معیوب و خراب استارت است . گاهی خوردگی موجب خراب شدن قطعات الکترونیکی مربوط به استارت میشود.با تستر های مخصوص وباز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده می توان فهمید آیا نیاز هست که استارت عوض بشود یا نه.

مشکلات سیستم احتراق از دلیل های استارت نخوردن خودرو
تست سیم پیچ:
از دیگر دلایل استارت نزدن خودرو سیم پیچ احتراق آن است که به مولتی متر نیاز است تا بتوان ان را مقاومت آن دقیق اندازه گیری. اگر سیم پیچ به درستی کار نکرد می توانید آن را تعویض کنید

استارت نخوردن خودرو به دلیل کلاه توزیع
عوامل خرابی استارت خودرو
در برخی مواقع به خصوص در هوای مرطوب و شرجی کلاه توزیع خراب از استارت خوردن خودروی شما جلوگیری میکند ، اما این مشکل به ندرت اتفاق می افتد . اگر خودرو شما استارت نخورد کلاه توزیع را خارج کنید و رطوبت آن را چک کنید و اگر مرطوب شده بود به وسیله ی پارچه ی خشک و تمیزی رطوبت آن را بگیرید و اگر ترک داشت آن را تعویض کنید.
شکستگی سیم پیچ از دلایل استارت نخوردن خودرو
شکستگی در قسمتی از سیمِ سیم پیچ میتواند باعث استارت نخوردن ماشین شود . اگر خودرو شما استارت نمی خورد، اتصالات سیم پیچ را حتما چک کنید.

استارت نخوردن خودرو به دلیل اتصالات الکترونیکی
چگونگی برطرف شدن مشکل استارت نخوردن خودرو
در بعضی مواقع استارت نخوردن خودرو به دلیل اتصالات الکترونیکی است که شما نمی توانید آن ها را بررسی و درست کنید و باید برای چک کردن آن ها را پیش متخصص این کار ببرید اما می توانید تمام اتصالات کاپوت را چک کنید و ازاستحکام آنها مطمئن شوید.


استارت نخوردن خودرو به علت پمپ سوخت و رله
در صورت داشتن تجهیزات شما میتوانید پمپ سوخت را خودتان چک کنید. از آنجایی که بیشتر افراد دسترسی به تجهیزات تست فشار را ندارند ابتدا باید اتصالات الکترونیکی را بررسی کنید. به توسط تستر جریان ,در حالی که سوئیچ به حالت روشن قرا گرفته است, جریان سر مثبت پمپ سوخت را چک نمایید. اگر وضعیت عادی بود مرحله ی بعدی را امتحان کنید. اگر نه فیوز را بررسی کنید. اگر فیوز هم سالم بود ایراد از رله ی پمپ سوخت می باشد.


استارت نخوردن خودرو به دلیل فیلتر سوخت
مشکل در فیلتر سوخت باعث میشود سوخت به موتور به اندازه کافی نرسد. اگر ماشینتان استارت نخورد این امکان وجود دارد که ایراد از فیلتر سوخت باشد.برای جلوگیری از این مشکل باید هر 20000 کیلومتر فیلتر سوخت را عوض کنید.


استارت شل از علل استارت نخوردن خودرو
در بعضی مواقع خودرو به دلیل پیچ و مهره ی شل استارت، است که مانع روشن شدن موتور می شود.


انژکتور معیوب از دلایل استارت نخوردن خودرو
اگر خودرو شما استارت نخورد ممکن است مشکل ازانژکتور خراب، مخصوصا زمانی که موتور گرم است، باشد که از رسیدن سوخت به موتورجلوگیری میکند.
استارت نخوردن ماشین به دلیل سوپاپ سرد و خراب استارت
اگر خودرو استارت نخورد امکان دارد دلیل، شیر خراب استارت زمانی که موتور سرد است، باشد.
چرخ لنگر رنده و یا چرخ دنده حلقه ای از علل استارت نخوردن خودرو
اگر دندانه ای از خراب شود صدای گوش خراشی خواهید شنید و استارت شروع به چرخیدن می کند ونمیزند.


چرا در برخی از مواقع ماشین روشن نمی شود
یکی ازدلیل های استارت نخوردن خودروعملکرد نامناسب کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم های الکترونیکی است که برایاین مشکل باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید.


خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.