دلیل روشن شدن چراغ هشدار ایربگ و راه حل آن

 چرا چراغ هشدار ایر بگ روشن میشود؟

 # مطالب آموزشی آسایش گستر

وقتی که وارد ماشین میشویم و قبل از حرکت چراغ ایربگ روشن میشود خطری شخص را تهدید  نمیکند. چون ممکن است روشن شدن چراغ ازایراد سنسور خوده چراغ باشد.

با چرخاندن سوییچ سیستم کامپوتر ماشین همه  چیز ا چک میکند که اگر هر کجای سیستم ایرادی باشد سریعا اعلام کند.

اگر پس از روشن کرن خودرو اگر چراغ ایربگ خاموش شد که به این معنیست که ایربگ های شما سالم وفعال هستند و جای نگرانی وجود ندارد.

در صورتی که چراغ خطر ایربگ روشن بماند سیستم کامپیوتری خودرو سعی میکند که ایراد ردا پیدا کرده و رفع کند و اگر نتواند، چراغ خطر خودرو را روشن میکند.

البته باید در نظر داشت که گاها روشن شدن چراغ ایربگ به دلیل ضعیف بودن سنسور یا حتی از عملکرد بد کمربند ایمنی میباشد که باعث باز نشدن ایربگ  در تصادفات و متاسفانه موجب مرگ و اسیب دیدگی شخص شود.

 

چرا گاهی چراغ هشدار ایربگ روشن می شود؟ 

در صورت روشن شدن چراغ ایربگ چه کنیم؟

 کاری که از شما بر می آید این است که ابتدا کمربند ایمنی خود را چک کنید، اگر پس از این کار هنوز چراغ ایربگ روشن بود میتوانید به سراغ کامپیوتر ماشینتان بروید،در اکثر ماشین ها یک دکمه برای ریست کردن کامپیوتر ماشین وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید. اگر با این کار هم چراغ هدار ایربگ خاموش نشد بهترین کار این است که از یک تعمیرکار و کارشناس کمک بگیرید.

 

اگر با چراغ روشن ایربگ رانندگی کنیم خطری ما را تهدید میکند؟؟

 در صورت امکان سعی کنید در این حالت با ماشین رانندگی نکنید.

در بسیای از موارد کارشناس حتی به صورت تلفنی میتواند به شما کمک کند که این ایراد را رفع کنید.

سیستم ایربگ به طور کلی از چهار قسمت تشکل شده، باتری بک اپ، مخزن ایربگ، سنسور تصادف و شتاب سنج که ایراد در هر کدام از این قسمت هاباعث روشن ماندن چراغ هشدار ایربگ شود.

چراغ هشدار ایربگ چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟ 

اجزای اصلی سیستم ایربگ

باطری بکاپ

در اکثر تصادفاتی که رخ میدهد امکان این وجود دارد که باطری اصلی ماشین خراب شود، باتری بک آپ با استفاده از باتری اصلی همیشه شارژ دارد و در صورت خراب شدن باطری اصلی در تصادف انرژی لازم برای باز شدن ایربگ ها را همیشه ذخیره دارد. اما گاهی در صوتی که این باتری مشکلی داشته باشد چراغ هشدارایر بگ روشن میشود.

سنسور تصادف

این سنسور ها معمولاً به سنسور های تصادف معروف هستند و می توانند در هنگام وضعیت های دشوار، ایربگ را موظف به باد کردن کنند.

در یک ماشین، سنسور های بسیار زیادی در نقاط مختلف بدنه خود دارد اما سنسور تصادف یکی از مهم ترین آن ها می باشد و گاهی اوقات وجود سیگنال های غلط در این سنسور یا هرگونه خرابی در سیم های آن می تواند باعث شود که چراغ ایربگ شما روشن بماند و بهتر است که زودتر این مشکل را برطرف کنید؛ زیرا در صورت باقی ماندن مشکل، ایربگ هنگام تصادف به درستی کار نخواهند کرد.

 

علت اصلی روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چیست؟

شتاب سنج

سنسور های تصادف سیگنالی را به شتاب سنج ارسال میکنند. سیم های درون شتاب سنج با برق خودرو کار میکنند.اکثر ماشین های وجود اعلام کرده اند که بیشترین دلیل برای روشن شدن چراغ ایربگ ایراد داشتن شتاب سنج هاست.

مخزن ایربگ

مخزن ایربگ از مهم ترین قسمت های این سیستم است، این مخزن به صورت کامپیوتری به سنسور تصادف متصل است و در صورت تصادف این مخزنها باد میشوند. توجه داشته باشد که این قسمت به آب و رطوبت بسیار حساس است و با کمترین رطوبتی دچار مشکل میشود که هم باعث روشن شده چراغ هشدار میشود و هم موجب باز نشدن ایربگ در تصادفات میشود.

 

مشکلات چراغ هشدار ایربگ 

بهترین راه حل این است که ماشین را برای معاینه فنی به تعمیرگاه ببرید، ممکن است که روشن بودن چراغ هشدار ایربگ در حالت عادی خطری نداشته باشد اما در صورت تصادف کردن باعث اتفاقات و خطرات جبران ناپذیری شود.

 

 


خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.