چطور کولر ماشین بهتر کار کند

 برای بهتر خنک کردن کولر چه کار می شود کرد.

 

روش هایی که می توان خنک کنندگی کولر را افزایش داد.

 

در گرمای آزاردهنده تابستان تنها امید سرنشینان خودرو کولر ماشین است که کمک کند به خنک شدن محیط و افراد درون خودرو، اما در بعضی مواقع مواه می شویم با کولری که خوب خنک نمی کند و کمک شایانی در خنک کردن درون کابین انجام نمی دهد. حال برای حل این مشکل و افزایش بازدهی و استفاده از حداکثر توان کولر خودرو، راهکارها و روش هایی وجود دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

 

راهکارهای افزایش توان خنک کنندگی کولر ماشین

1-قبل از روشن کردن خودرو، کولر را روشن نکنید.

بهترین زمان برای روشن کولر خودرو زمانی است که خودرو در حال حرکت و موتور خودرو با توان بالا در حال کار کردن است و کولر زمانی بیشترین خنک کنندگی را خواهد داشت که دور موتور بالا باشد. همچنین نکته ای که باید توجه کرد، این است که در ابتدای روشن شد خودرو هم کولر روشن نشود و اجازه دهید چند دقیقه ای خودرو کار کند و سپس کولر را روشن کنید، زیرا در لحظات اولیه که موتور هنوز گرم نشده ، روشن کردن کولر باعث فشار بیشتر بر موتور می شود. در چند دقیقه ابتدایی می توانید شیشه ها را پایین بکشید تا هوای گرم داخل کابین خارج شود و با جریان هوای ایجاد شده مقداری خنک شوید.

 

چگونه می توان کولر ماشین را خنک تر کرد؟

2-استفاده از درجه پایین

همیشه بهتر از درجه پایین کولر یا دور پاین فن کولر استفاده کنید زیرا در این حالت هوای سردتری وارد کابین می شود و در مصرف سوخت هم صرفه جویی خواهد شد. هرچه دور فن بیشتر باشد، جریان هوا بیشتر خواهد بود و لوله که توسط گاز کولر سرد می شود توسط هوای عبوری زودتر گرم می شود و موتور کولر مجبور است بیشتر کار کند و زمان آف و استراحت آن کمتر می شود وفشار بیشتر به موتور وارد شده و مصرف سوخت هم بیشتر می شود.

 

3-روشن گذاشتن حالت چرخش هوا

اگر حالت چرخش هوارا خاموش کنید، چرخش هوای خنک فقط قسمت جلو انجام شود و هوای ازقسمت جلوبرگردانده شود و دوباره در سیستم چرخش قرار بگیرد. در حالتی که در عقب خورو سرنشین دارید حتما حالت چرخش هوا را روشن کنید در غیر این صورت قسمت عقب ماشین خنک نخواهد شد و خنکی به سرنشینان عقب نمی رسد.

به همین دلیل است که در بیشتر اوقات نفرات عقب احساس گرمای زیاد دارند در حالی که نفرات جلو یخ کرده اند، و راه علاج این مشکل خیلی وقت ها نمی دانند.

ترفندهای بیشتر خنک کردن کولر خودرو

 

4- خاموش کردن سیستم Stop/Start اتوماتیک

در خودروهای جدید این امکان وجود دارد که به صورت اتوماتیک سیستم کولر و کاندیشینر خاموش و روشن شود که بهتر است در رانندگی شهری که با ترافیک مواجه هستید و مواقعی که زیاد توقف دارید و مدام ماشین را خاموش و روشن می کنید، این سیستم Stop/Start اتومات خاموش باشد. زیرا باعث افزایش مصرف سوخت و فشار زیاد به موتور خودرو و همچنین عدم خنک کنندگی خوب کولر می شود.

 

5- اطمینان از تمیزی فیلتر هوا

سعی کنید همیشه و به خصوص در فصل گرما که زیاد از کولر و تهویه هوا استفاده می کنید، فیلتر هوای خودرو را حتما چک کنید و از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید. زیرا اگر کثیف باشد مانع عبور هوا شده و از رد و بدل شدن خوب هوا جلوگیری می کند.

برای صرفه جویی در هزینه می توانید خودتان تعویض فیلتر را انجام دهید.

 


خدمات تعمیر خودرو و تعویض لاستیک در محل




  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.