جی پی اس و ردیاب اتومبیل

 ردیاب ماشین و همه چیز درباره آن

هدف از این مقاله معرفی کامل ردیاب و جی پی اس خودرو، ویژگی های مهم آن ، نحوه کارکرد و نکات مهم در هنگام استفاده و همچنین نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد می باشد

جی پی اس اتومبیل  یک وسیله کاربردی است که برای تامین امنیت خودرو و همچنین مسیریابی راننده استفاده می شود و برای هر دو کاربرد می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

تاریخچه استفاده از ردیاب خودرو و چگونگی در دسترس قرار گرفتن آن

جی پی اس و ردیاب برای اولین بار توسط نیروی نظامی و ارتش آمریکا و  با به کارگیری ماهواره های مرتبطی که در فضا قرار دادند، مورد استفاده قرار گرفت و بعد از گذشت چندین سال و با توجه به ماهواره هایی که در فضا ماندگار شدند، این امکانات ردیابی در اختیار عموم افراد قرار گرفت، هرچند که استفاده از این وسایل می تواند اطلاعاتی هم در اختیار نیروهای اطلاعات کشور آمریکا قرار دهد.

 

ویژگی های ردیاب خودرو

جی پی اس و ردیاب ماشین با دقت بالایی مکان شما و خودرو شما را نشان خواهد داد و با توجه به اطلاعات ذخیره شده و نقشه های موجود بهترین مسیر و زمان رسیدن شما به نقطه هدف را در اختار شما می گذارد و همچنین شما را از وجود دیگر مکان های اطراف مانند پمپ بنزین، فروشگاه ها، رستوران ها و ... آگاه می سازد.

علاوه بر این موارد، این دستگاه قادر است که شرایط محیطی مثل دما و اطلاعات دیگری مثل سرعت خودرو و ... را در اختیار شما بگذارد.

نحوه عملکرد  ردیاب و جی پی اس خودرو

همانطور که گفته شد این دستگاه ها به واسطه وجود ماهواره هایی که در فضا هستند و به دور زمین می چرخند فعالیت می کنند و تمامی اطلاعات لازم را از این ماهواره ها می گیرند و بدون وجود ماهواره، این دستگاه ها هیچ توانایی نخواهند داشت.

 

دسته بندی ردیاب خودرو:

  • دسته اول:غیر شارژی و با اتصال مستقیم به برق خودرو
  • دسته دوم:اشارژی هستند که قبل از استفاده باید با شارژر مخصوص خود شارژ شوند و سپ مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه استفاده از ردیاب خودرو

  برای استفاده از ردیاب خودرو، باید علاوه بر نصب ردیاب بر روی خودرو، نرم افزار متبط با آن دستگاه هم بر روی گوشی موبایل نصب کنید تا بتوانید آن را کنترل کنید و تنظیمات را انجام دهید. بنابر این در هنگام خرید دقت داشته باشید نمونه ای را خرید کنید که شرکت تولید کننده ردیاب، نرم افزار اندروید و IOS آن را هم تولید کرده باشد و به بازار ارائه داده باشد و یا قابل دانلود باشد.

پس از نصب ، می توانید اطلاعات مورد نظر خود را وارد کنید و آن را کنترل نمایید. از جمله تنظیماتی که می توان انجام داد، مشخص کردن محدوده مجاز برای خودرو است که در صورت خارج شدن خودرو از این محدوده، برای شخص پیام خواهد آمد و در زمان سرقت خودرو می تواند خیلی کاربردی باشد و خیلی سریع از سرقت مطلع گردد و در زمان بهتری برای دستگیری سارق اقدام شود. در کل، علاوه بر کاربردهای جانبی مانند مسیر یابی  و ...، کاربرد اصلی این دستگاه جلوگیری از سرقت و یا پیدا کردن سریع خودرو سرقت شده است که اگر خودرو به سرقت رفت هرچه سریع تر نرم افزار جی پی اس را در اختیار پلیس بگذارید تا اقدامات لازم سریع تر انجام شود.

 

موارد قابل توجه جهت خرید ردیاب خودرو

مدل های مختلفی از ردیاب ها در بازا موجود هستند از ردیاب های خیلی ساده که فقط کار امنیتی را انجام می دهند تا ردیاب هایی که امکانات و کاربردهای جانبی بسیاری دارند که شما بسته به نیاز خود و مقدار مبلغی که قص هزینه کردن داردی باید انتخاب کنید

معمولا دستگاه ردیاب اندازه کوچکی دارند و می توان جاهای مختلفی آن را مخفی کرد و مکان مخفی کردن بیشتر به این بستگی دارد که نیاز به برق داشته باشد یا اینکه شارژی باشد. و باید مکان ردیاب جایی باشد که توسط سارقین قابل شناسایی نباشد و به خوبی از دید پنهان باشد.





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.