نکات مهم در خرید خودرو

خرید خودرو یکی از اتفاقات مهم برای خیلی از اشخاص می باشد که به شکل های مختلف می تواند صورت گیرد. در عصر حاضر با وجود و پیشرفت ابزار و تکنولوژی ارتباط جمعی، روش های نوین برای خرید و فروش کالاها ایجاد شده است که باعث تسریع فرایند و ایجاد مزایای بسیاری شده است، اما کماکان افراد بسیاری به دلیل عدم شناخت نسبت به روش های جدید کماکان از روشهای سنتی برای خرید خودرو استفاده می کنند.

ایرادات وارده بر روش های سنتی

1-     زمانبر بود

ایراد اولی که می توان از روشهای خرید سنتی گرفت، زمان بر بودن و وقت گیر بودن آن است. هر شخصی که تصمیم به خرید خودرو از روش سنتی داشته باشد، باید ابتدا زمان بسیاری را برای بررسی آگهی های فروش و یا بررسی بنگاههای خودرو بگذارد و با برقراری تماس تلفنی با آگهی های مختلف، موفق به هماهنگی برای دیدن چند خودرو شوند. برای خرید خودرو، به طور متوسط نیاز به بازدید از 3 تا 5 خودرو می باشد تا بتوان تصمیم گیری برای خرید اتومبیل کرد، که هر کدام از این قرارهای گذاشته شده برای دیدن اتومبیل بسیار زمان بر بوده و وقت بسیاری را از افراد خریدار می گیرد.

2- عدم مشاوره صحیح

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، عدم مشاوره و راهنمایی صحیح خریدار است که باعث می شود بعد از بازدید از خودروهای مختلف ، سرگردان شود و نتواند تصمیم صحیحی بگیرد و حتی با مشاوره غلط باعث تصمیم گیری اشتباه خریدار و سپس پشیمانی فرد شوند.

3- عدم شفافیت در قیمت گذاری

نکته مهم در خرید و فروش اتومبیل، قیمت گذاری صحیح و دقیق خودرو است، اما در شرایط کنونی، افراد خریدار و فروشنده برای مشخص کردن قیمت خورو بیشتر به سایت های فروش اتومبیل سر می زنند و با تماس گرفتن با صاحبان آگهی های مختلف قیمت خودرو را می گیرند، و افرادی هم که آگهی گذاشته اند قیمتی دلخواه و کارشناسی نشده ای اعلام می کنند و باعث التهاب و افزایش کاذب قیمت ها می شوند.

4- عدم اطمینان از سلامت خودرو

متاسفانه در بازار خودرو امروز که بیشتر خرید و فروشها مرتبط با خودروهای دسته دوم می باشد، بیشتر فروشندگان ایرادات موجود در خودرو را پنهان می کنند و با توجه به اختلاف قیمت بسیار ایجاد شده به دلیل وجود نقص در قطعات، سعی می کنند با پنهان کاری فروش خود را انجام دهند. در چنین شرایطی، خریدار نیاز پیدا می کند که خودرو توسط کارشناسان خبره کارشناسی اساسی گردد که مستلزم هزینه و زمان می باشد و اگر بخواهد چندین خودرو را کارشناسی کند، هزینه بسیاری برای خریدار به بار می آورد.

5-مواجهه با کلاهبرداران

در بازار امروز متاسفانه کلاهبرداری و فریبکاری بسیاری انجام می شود و با سوء استفاده از عدم اطلاع  و نا آگاهی خریدار، کلاهبرداری بسیار در زمینه های مختلف مثل نحوه نوشتن قول نامه تا فروش خودرو های معیوب انجام می گیرد. بنابر این در چنین بازاری نیاز به کارشناسان معتمد و بی طرف می باشد که حق را ادا کنند و مانع از حق کشی افراد شوند.

 

در چنین شرایطی شرکت ها و اپلیکشن هایی وجود دارند که از انجام معامله سود میبرند و نیاز به اعتماد و اعتبار دارند و برای دستیابی به این اعتبار، تمامی تلاش خود را برای انجام معاملات صحیح و با قیمت صحیح انجام می دهند. در این روش های جدید زمان کمتری از خریدار تلف می شود و در نهایت خرید رضایت بخشی خواهند داشت.

به عنوان مثال یکی از این را ههای نوین، استفاده از نمایشگاه همراه مکانیک است که کمک می کند افراد خودرو کارشناسی شده و با قیمت صحیح خریداری کنند. در این مجموعه، گزارش فنی و کارشناسی شده تمامی خودروها در سایت قرار دارد و تمامی جزئیات بررسی شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

 

 





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.