شستن چادر و لباس مشکی

 # نکات آموزشی در خانه داری آسایش گستر

 # مطالب آموزشی آسایش گستر شیراز

 

نکات کلیدی در شستن لباس، مانتو و چادر مشکی

شستشوی مداوم چادر و لباس مشکیدر صورتی که بعضی نکات رعایت نشود و با روش های نادرست شستشو انجام شود باعث کوتاهی عمر آنها شده و آنها را فرسوده می کند پس فرا گرفتن نکات کلیدی واعمال آنها در شستشوی این لباسها ضروری می باشد.


نحوه شستن لباس، مانتو و چادر مشکی

لباس و چادر مشکی را همیشه با آب سرد بشویید و هیچگاه از آب گرمتر از 60 درجه برای شستشو ی لباس مشکی استفاده نکنید، زیرا آب سرد سبب تثبیت رنگ لباس شده و کیفیت لباس حفظ می شود.

تا جایی که امکان دارد برای شستن لباس و چادر مشکی از ماشین لباسشویی استفاده نشود و شستن آنها را با دست و ملایم انجام دهید و چنگ زدن وچلانیدن برای لباس مشکی مناسب نیست.

لباس و چادر مشکی را همواره با مایع لباسشویی مخصوص لباس مشکی و یا شامپو بشویید زیرا شستن با دیگر مواد شوینده باعث رفتن رنگ تیره آن و بور شدنش می شود. برای شستن لباسهای مشکی، علاوه بر شامپو می توانید ازمایع ظرفشویی و یا مایع دستشویی نیز استفاده کنید . شستن چادر مشکی با مایع ظرفشویی باعث براقتر شدن آن می شود.

اگر تصمیم داشتید از شامپو برای شستن لباس یا چادر مشکی استفاده کنید شامپویی را انتخاب کنید که مواد قلیایی کمتری داشته باشد.

نکته مهم : همیشه مایعات شوینده و نرم کننده را ابتدا در آب حل و مخلوط کنید و سپس لباس و چادر مشکی را داخل آن قرار دهید و بشویید و به طور مستقیم ایمن مواد را روی آنها نریزید.

 

استفاده از نرم کننده در شستشوی لباس و چادر

از نرم کننده برای کاهش الکتریسیته ساکن روی لباس بعد از شستشو استفاده می شود.

همچنین در صورتی که از مایع نرم کننده استفاده کنید، چادر بعد از استفاده پرز نمی گیرد و ساده تر اتو می شود .

 

روش خشک کردن و آب گرفتن لباس، مانتو و چادر مشکی

⦁ برای گرفتن آب چادر و لباس مشکی، هیچگاه آنها را نچلانید و آنها را در سبد نگه دارید و کمی فشار دهید و اجازه دهید که آب از لباسها خارج شود.

⦁ همیشه لباس و چادر مشکی را برای خشک کردن، در سایه آویز کنید، چون نور مستقیم خورشید سبب بور شدن لباس مشکی می شود.

⦁ اگر عجله داشتید و میخواستید لباس سریع خشک شود ،لباسها را از پشت آفتاب کنید.

⦁  در صورت استفاده از ماشین لباسشویی برا خشک کردن لباس مشکی، مراقب باشید از دمای بالا استفاده نشود.

 

روش اتو کشی لباس، چادر و مانتوی مشکی

⦁برای جلوگیری از برق افتادن لباس،مانتو و چادر مشکی به دلیل اتو کردن، آنها را به در حالت وارونه اتو کنید یعنی پشت آنها با اتو تماس داشته باشد و تا جایی که می شود چروکها را با بخار صاف کنید.

⦁ هنگام اتو کردن مانتو، چادر و دیگر لباس مشکی، یک پارچه نخی مشکی روی آنها بکشید و سپس اتو کنید.

⦁ تا جایی که می شود در زمان اتوکشی لباس مشکی از دمای پایین استفاده کنید، مخصوصا برای چادر چون از الیاف مصنوعی ساخته شده در برابر حرارت حساستر هست.


مانع شدن از چروک لباس ها در زمان شستشو

⦁ در مواقعی که لباسها با دست شستشو می دهید، بدون آبگیری و با همان حالت خیس روی بند پهن کنید تا چروک کمتری ایجاد شود.

⦁ اگر از ماشین لباسشویی برای شستن لباسها استفاده کردید، خیلی سریع لباسها را بعد از شستشو از ماشین لباسشویی بیرون آورده وروی بند پهن کنید و اجازه ندهید در حالت مرطوب به صورت درهم در ماشین باقی بمانند.

⦁ تا جایی که امکان دارد، در زمان استفاده از ماشین لباسشویی از آب خنکتر استفاده شود چون آب داغ سبب چروک بیشتر لباس می شود.

⦁  سعی کنید لباسهای سبک را جداگانه از لباسهای سنگین بشویید چون لباسهای سنگین مثل شلوار لی و حوله در کنار لباسهای سبک باعث چروک بیشتر آنها می شود.

 

جلوگیری از پرز گرفتن چادر مشکی

یک راه کارامد برای پرز نگرفتن لباس، چادر و مقنعه مشکی و چروک نشدن آنها، این است که لباسها، چادر و یا مقنعه مشکی را پس از شستن و اتوکشی ، درون کیسه فریزر گذاشته و بمدت 12 ساعت در کیسه نگه دارید. و میتوان برای جلوگیری بهتر از پرز گرفتن، از نرم کننده در شستشوی آنها استفاده کرد.


مانع شدن از سفیدک زدن لباس و چادر مشکی بعد از شستشو
برای مانع شدن از سفیدک زدن لباس، مانتو، مقنعه و چادر مشکی، تا حد امکان نباید برای شستن آنها از پودر لباسشویی استفاده کرد و بعد از شستشو هم بطور کامل آبکشی کنید تامواد شوینده تا جایی که امکان دارد از لباس خارج شود.

اگر بعد شستشوی لباس مشکی با ماشین لباسشویی، لباس دچار سفید زدگی شد نشانه آن است که لباس در ماشین لباسشویی به خوبی آبکشی نمی شود پس بهتر است که بعد از شستشو با ماشین لباسشویی لباسها با دست آبکشی شوند.

 

چگونگی تثبیت و پایداری رنگ چادر و لباس مشکی
⦁ استفاده از سرکه سفید یک راهکار مناسب برای تثبیت رنگ مشکی لباسهای تیره است که کافی است لباسهای مشکی را یک دست با سرکه بشویید.

⦁ راه دیگر استفاده از نمک است که بدین منظورمقداری آب نمک درون یک ظرف آماده کنید و لباسها به مدت 5 دقیقه درون آن نگه دارید و بعد ار آن بشویید.

⦁استفاده از شامپو به جای دیگر مواد شوینده درشستشوی لباس، خیلی میتواند در تثبیت رنگ مشکی لباس کمک کندو مانع از سفیدک زدگی لباس هم می شود.

در پایان، نکته ای که باید گفت این است که بیشتر موارد عنوان شده مثل ماندگاری رنگ، بور شدن، سفیدک زدن و چروک شدن تا حد زیادی به جنس پارچه آنها بستگی دارد، پس بهترین کار این است که در هنگام خرید توجه بیشتری داشته باشید.

 

 

شرکت خدماتی آسایش گستر شیراز ارائه دهنده گسترده ترین خدمات در شیراز

برچسب های جستجو 

خدمات پزشکی     اجاره تجهیزات پزشکی      پرستاری کودک     پرستاری سالمند     خدمات نظافتی    نظافت منزل    نظافت ساختمان   شستن پرده    مبلشویی    قالیشویی   خشکشویی    خدمات ساختمانی       تعمیر لوازم منزل       تعمیر پکیج        سرویس و تعمیر کولر    تعمیر کابینت       تعمیر مبلمان       تعمیر آبگرمکن    بخاری و شومینه       رادیاتور و شوفاژ     تعمیر پرده       لوله کشی    لوله  بازکنی    تخلیه چاه    باربری    باغبانی    باغبانی     سمپاشی درخت      فضای سبز     سیستم آبیاری     گردشگری     تشریفات      خدمات آموزشی    کار در ارتفاع    نماشویی   خدمات اتومبیل      تعمیرکارخودرو    جرثقیل یدک کش     کارواش در محل      تعویض روغن خودرو     فروش آهن و مصالح ساختمانی     فروش مخزن آب پلی اتیلن    سمپاشی منزل     معاینه حیوان خانگی    خدمات حقوقی     حسابداری      سرایدار    راننده     اصلاح مو  بنا   کاشی کار   تخریب و بازسازی    نما     ایزوگام      نقاشی  گچ کاری   برق کشی      آیفون  سیمکشی تلفن     آسانسور      درب برقی





  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.